24/10/15

Δημιουργικές δραστηριότητες για παιδιά!

Στα παιδιά αρέσει να ζωγραφίζουν και να σχεδιάζουν και η ζωγραφική είναι συνήθως από τις πρώτες δημιουργικές δραστηριότητες με τις οποίες ασχολούνται.
Όταν ένα παιδί αρχίζει να ζωγραφίζει συνήθως πιέζει τον μαρκαδόρο ή την μπογιά συνεχόμενα πάνω στο χαρτί και κουνάει το χέρι με μια τοξοειδή τροχιά για να φτιάξει ορνιθοσκαλίσματα. Στην συνέχεια αρχίζει να σηκώνει τον μαρκαδόρο από το χαρτί και οι μουντζούρες συνδυάζονται με τελίτσες, γραμμές και ακανόνιστα σχήματα.           Σιγά σιγά, καθώς αρχίζει να δίνει περισσότερο μορφή στις ζωγραφιές του, παίρνει μεγάλη ικανοποίηση απ’ αυτή την δραστηριότητα και εμείς μπορούμε να καταλάβουμε πολλά πράγματα για τα αισθήματά του και το πώς βλέπει τον κόσμο. Αξίζει λοιπόν να ενθαρρύνουμε την δραστηριότητα αυτή καθώς επίσης γιατί όχι να την εμπλουτίσουμε και με άλλα υλικά.
Κραγιόνια και μαρκαδόροι
Είναι τα πρώτα υλικά συνήθως με τα οποία πειραματίζονται τα μικρά παιδιά. Τα κοντά και χοντρά κραγιόνια είναι πιο εύχρηστα για μικρά χεράκια καθώς τα λεπτά και μακριά συνήθως σπάνε εύκολά κάτω απ’ την πίεση που ασκούν τα παιδιά. Για πιο λεπτές γραμμές προτιμούμε τους μαρκαδόρους, πρέπει όμως να βεβαιωθούμε ότι το παιδί βάζει πάντα το καπάκι όταν δεν χρησιμοποιεί τον μαρκαδόρο. Κάποια παιδιά είναι πολύ ευσυνείδητα σ’ αυτό το θέμα αλλά πάντα πρέπει να το ελέγχουμε όταν τελειώνει η ώρα της ζωγραφικής.
Δαχτυλομπογιές 
Οι δαχτυλομπογιές είναι από τις αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών, γιατί έρχονται απευθείας σε επαφή με το υλικό βουτώντας τα δαχτυλάκια τους μέσα στο χρώμα. Οι δημιουργίες μπορεί να είναι πιο «αφηρημένες» και να προκαλείται μεγαλύτερη αναστάτωση στο χώρο, αλλά με λίγη οργάνωση θα αποφύγουμε τα πολλά λερώματα.
Άλλα υλικά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε με τις δαχτυλομπογιές: Πινέλα, σφουγγαράκι του μέικαπ, τσαλακωμένο χαρτί, διάφορα σχήματα κομμένα από το σφουγγαράκι του μπάνιου, μπατονέτες για τ’ αυτιά και μπαλίτσες από βαμβάκι.
Ζωγραφική με την μέθοδο του πιτσιλίσματος
Η μέθοδος αυτή δημιουργεί ακαταστασία, αλλά έχει πλάκα. Το παιδί βουτάει το πινέλο σε άφθονη μπογιά, το κρατάει με την μπογιά να στάζει πάνω στο χαρτί και το χτυπάει ελαφρά. Αν βάλουμε πάνω στο χαρτί σχήματα από χαρτόνι πριν από το πιτσίλισμα, στο τέλος τα αποτελέσματα θα είναι εντυπωσιακά.
Αποτυπώματα με πατάτα
Κόβουμε μια πατάτα στην μέση και χαράζουμε στο κομμένο άκρο ένα απλό σχέδιο όπως μια καρδιά, ένα αστέρι, σχήματα κ.τ.λ. Αφαιρούμε τα περιττά κομμάτια, αλείφουμε το σχέδιό μας με μπογιά και αφήνουμε το παιδί να δημιουργήσει την ζωγραφιά του πιέζοντας την πατάτα στο χαρτί.
Αποτυπώματα φύλλων
Μαζεύουμε μερικά φύλλα. Βάφουμε όλη την επιφάνεια του φύλλου φροντίζοντας να μην βάλουμε υπερβολική ποσότητα μπογιάς και πιέζουμε το φύλλο πάνω στο χαρτί.
Ζωγραφική με φύσημα
Φτιάχνουμε ένα νερουλό μείγμα από μπογιά και νερό και βάζουμε το μίγμα σε ένα ρηχό ταψάκι. Δίνουμε στο παιδί ένα καλαμάκι και το αφήνουμε να φυσήξει την μπογιά εδώ και εκεί. Τα χρώματα ανακατεύονται μεταξύ τους και έτσι το αποτέλεσμα αποκτά πιο πολύ ενδιαφέρον και το παιδί μαθαίνει για την ανάμειξη των χρωμάτων.
Ζωγραφική με σφουγγάρι 
Δίνουμε στο παιδί μας σφουγγαράκια διαφόρων σχημάτων και ένα αρκετά μεγάλο χαρτόνι. Το μαθαίνουμε πώς να βουτάει το κάθε σφουγγάρι στη μπογιά και να το χτυπάει ελαφρά σε ένα πρόχειρο χαρτί για να φύγει η παραπανίσια μπογιά. Είναι καλύτερα να έχουμε ένα σφουγγαράκι για κάθε χρώμα παρά ένα για όλα. Η δραστηριότητα αυτή μαζί με τα αποτυπώματα πατάτας αποτελεί μια καλή εισαγωγή στις έννοιες των σχημάτων.

πηγή: http://www.infochildren.com